Verzenden & retourneren
U heeft net uw nieuwe boiler of warmtepomp besteld, en wij begrijpen dat u deze netjes en op tijd geleverd wilt hebben. Hier kunt u informatie lezen over het verzenden en retourneren.
Levertijden:
Bij alle artikelen staat een levertijd aangegeven. Indien het artikel of de artikelen bij ons op voorraad zijn en deze op werkdagen voor 12:00 uur besteld en betaald zijn, zal het artikel diezelfde dag worden verzonden. U kunt het dan binnen 1 a 2 dagen verwachten. Bestellingen die in het weekend worden gedaan kunt u dinsdag thuis verwachten.
Bij producten die we momenteel niet op voorraad hebben, staat de levertijd bij het product vermeld.
Voor producten die per koerier of een pellet worden geleverd zijn minimaal 2 werkdagen nodig.
Bestelgemak
De meeste van onze bestellingen worden verstuurd via PostNL. Tijdens het bestellen kunt u een dag selecteren waarop het product wordt afgeleved.
Bovendien kunt u het pakket ook zelf ophalen bij één van de circa 2.600 postkantoren of afhaalpunten.
Voor producten die wij op voorraad hebben is het ook mogelijk om deze bij ons op de opslag of de showroom te komen afhalen. Wij vragen u van te voren even te bellen zodat we er zeker van te zijn dat er iemand op de opslag is en we u zo teleurstellingen kunnen voorkomen.
Verzendkosten:
Voor de gewone pakketverzendingen binnen Nederland rekenen wij geen verzendkosten.
Slechts bij pallet transport vragen wij een bijdrage in de kosten. Vanwege gewichtsbeperkingen gebruiken wij pallet transport boven de 32 kg.
In deze verzendkosten zitten ook de verwerkingskosten en eventuele aanvullende kosten voor speciale verpakkingen, formaten en verzekering inbegrepen.
Indien we bestellingen over verschillende PostNL pakketen gaan we dit proberen om de pallettransportkosten te vermijden.
Sommige producten (zoals airco's en bepaalde boilers) hebben de verzendkosten al standaard inbegrepen.
Pakketservice Nederland:
Van 0 tot 32 kg rekenen wij geen verzendkosten.
Pakketten boven de 32kg (t/m 200kg) zullen wij per koerier of palletpost moeten versturen. De kosten hier voor zijn €70,-.
Pakketservice België:
Van 1 tot 5 kg is dat €7,50
Van 5 tot 10 kg is dat €12,-
Van 10 tot 20 kg is dat €15,-
van 20 t/m 32 kg is dat €18,-
Pakketten boven de 32kg (t/m 200kg) zullen wij per koerier of palletpost moeten versturen. De kosten hier voor zijn €80,-.
Waddeneilanden
Levering naar de waddeneilanden gebeurt in overleg. Bij pallettransport zijn hier vaak extra kosten mee gemoeid.
Controleren bij ontvangst
De producten die wij versturen zijn verzekerd. Controleer daarom goed bij ontvangst of het product in goede staat is en geen schade heeft ondervonden tijdens het transport.
Indien eventuele schade tijdens transport pas naderhand wordt opgemerkt is het voor ons niet meer mogelijk om deze op de transporteur te verhalen.
Retourneren:
Indien u (een deel van) uw bestelling wilt retourneren, is dat geen probleem. U kunt binnen 14 dagen na de dag van ontvangst het product retourneren. Vervolgens heeft u 14 dagen om het product daadwerkelijk bij ons te krijgen.
De kosten van het retourneren worden niet door ons vergoed.
Belangrijk is wel dat het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking bij ons arriveert. Vervolgens annuleren wij de bestelling en we storten u, na inspectie, het aankoopbedrag terug.
Voegt u bij het pakket alstublieft een briefje met context of het modelformulier toe. Soms krijgen we een pakket zonder afzender of context en dan weten we niet van wie het afkomstig is.
Het adres om het product naar te retourneren is:
Green Hat Holland
Dovenetelstraat 25M
3053JD Rotterdam
- Het artikel is niet beschadigd.
- U heeft binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons opgenomen en hiervan een bevestiging.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van het product en ook voor de staat waarin het bij ons arriveert. Verpak het product zorgvuldig om transportschade te voorkomen.
- Artikelen die op het drinkwaternet aangesloten zijn geweest (zoals boilers), kunnen wij in verband met hygiënevoorschriften helaas niet retour nemen.
- Artikelen die wij speciaal voor u op maat of met een bepaalde afwerking hebben laten maken, kunnen wij helaas niet retour nemen.
- Verzegelde artikelen waarvan het zegel is verbroken (hygiënische producten zoals boiler of tapwater doorstromers) kunnen wij helaas niet retour nemen.
- Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
De doos dient met transparant tape te worden afgesloten. Gelieve niet op de verpakking te schrijven en de verpakking dicht te tapen met doorzichtig tape. Let op met gebruik van duct tape. Deze beschadigd snel onnodig de verpakking. - Mochten wij het retour ontvangen artikel niet meer als nieuw kunnen verkopen, dan zullen wij een inschatting de korting waarmee wij het product weer kunnen verkopen. In een dergelijk geval zullen wij het bedrag dat het artikel minder waard is geworden in mindering brengen op het aan u terug te storten aankoopbedrag.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is..
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Voor meer informatie zie de algemene voorwaarden.
Vragen
Heeft u vragen? Neemt u dan gerust contact op met ons op